Ceny mobilných služieb stúpnu: Traja operátori oznámili výrazné zdražovanie

Michal Hronec
4 min čítania

Volania a SMS zdražejú aj o polovicu

Volania, SMS aj základné služby, ktoré ľudia doteraz brali ako samozrejmosť, budú už čoskoro drahšie. Od novembra zvyšujú ceny hneď traja významní operátori – Tesco Mobile, O2 a Telekom. Pre mnohých zákazníkov to znamená citeľný zásah do peňaženky, najmä ak využívajú predplatené programy alebo nemajú paušál.

Zdražovanie sa dotkne predovšetkým cien za minúty volania a textové správy, pričom pri niektorých programoch pôjde o nárast aj o takmer 50 %. Operátori to odôvodňujú rastúcimi nákladmi a potrebou zachovať kvalitu siete informujú zive.sk.


Tesco Mobile: nárast cien naprieč ponukou

Ako prvý potvrdil zmeny Tesco Mobile, ktorý upraví cenníky od 5. novembra vo všetkých svojich službách – Bodka, Karta na dobíjanie, Trio aj Topka.

Spoločnosť vysvetľuje krok snahou „zachovať a rozvíjať kvalitu poskytovaných služieb v čase rastúcich nákladov“. Zdraženie bude najvýraznejšie pri programe Trio, kde cena minúty aj SMS vzrastie takmer o polovicu.

foto:pexels.com

Nový cenník Tesco Mobile:

  • Bodka: 0,07 €/min (pôvodne 0,051 €), SMS 0,07 €
  • Karta na dobíjanie: 0,16 €/min (pôvodne 0,133 €), SMS 0,10 € (pôvodne 0,082 €)
  • Trio: 0,21 €/min a SMS (pôvodne 0,154 €); zákazníci s Clubcard 0,18 € (pôvodne 0,123 €)
  • Topka: 0,07 €/min a SMS (pôvodne 0,06 €)

Zákazníci s Clubcard kartou však môžu aj naďalej získať dvojnásobný alebo trojnásobný kredit, čo im reálne zníži náklady.

Tesco Mobile zároveň zavádza automatické dobíjanie kreditu v aplikácii, kde si používatelia budú môcť nastaviť pravidelné dobíjanie alebo minimálnu hranicu kreditu, pri ktorej sa dobitie spustí automaticky.


O2: zdraženie o viac než 20 %

Zmeny sa dotknú aj zákazníkov O2, ktoré je partnerom Tesco Mobile. Operátor zvyšuje ceny pri predplatených programoch Voľnosť, Fér a Fér Jednotka.

Od 5. novembra zaplatia klienti:

  • Volania: 0,19 €/min (pôvodne 0,154 €) – nárast o 23 %
  • SMS: 0,10 € (pôvodne 0,082 €) – nárast o 22 %

Operátor tvrdí, že krok je reakciou na dlhodobo rastúce prevádzkové náklady a potrebu modernizovať infraštruktúru. Pre zákazníkov to znamená, že od leta 2024 zaplatia za rovnaké služby už približne dvojnásobok oproti minulým rokom.


Telekom: zmena taríf a jednotné ceny

Do tretice prichádza s veľkými zmenami Telekom, ktorý v priebehu októbra automaticky migruje zákazníkov predplatených kariet (Predplatenka, Easy Pecka, Easy Team a Easy Fix) na nový produkt Easy.

Nový systém zavádza jednotnú sadzbu 0,15 € za minútu hovoru, SMS, MMS aj 1 MB dát. Oproti pôvodnej Predplatenke, kde stála minúta a správa 0,103 €, ide o citeľný nárast.

Výhodou má byť denný cenový strop, po ktorého dosiahnutí získajú používatelia neobmedzené volania, správy aj dáta bez ďalších poplatkov. Zákazníci budú o prechode informovaní prostredníctvom SMS správ. Zmeny sa netýkajú tých, ktorí využívajú predplatenú kartu Juro.

foto:pexels.com

Rast cien ako nový štandard

Zdražovanie služieb troch hlavných operátorov prichádza v období, keď sa telekomunikačný trh mení pod tlakom rastúcich nákladov a investícií do sietí. Pre bežných používateľov to však znamená jediné – vyššie účty za základné služby, ktoré boli doteraz relatívne lacné.

Trend naznačuje, že podobné úpravy cenníkov môžu prísť aj v ďalších mesiacoch a týkať sa aj paušálov.

Zdieľať tento článok