Farma stráca dych: Najslabšia séria v histórii, diváci utekajú na internet

Michal Hronec
3 min čítania

Kedy sa z televíznej legendy stane už len spomienka?

Keď sa na obrazovkách Markízy objavila prvá séria Farmy, Slovensko zatajilo dych. Bola to dráma, intrigy, lásky aj hádky – všetko, čo televízny divák miluje. Dnes však jedna z najdlhšie vysielaných reality šou stojí na rázcestí. Najnovšia, už 17. séria, totiž v televízii zažíva svoj najťažší pád informuje mediaboom.sk.


Najhoršie čísla v histórii

Kým v minulosti bola Farma istotou jesenného programu a v neskorších hodinách neohrozene kraľovala, teraz je všetko inak. Sledovanosť sa prepadla na úrovne, ktoré Markíza doteraz nepoznala.

  • V hlavnom čase padá len na 13 – 15 % v obchodnej skupine.
  • Po 22:00, kde kedysi hravo vládla, má už iba 17 %.
  • A v niektorých dňoch dokonca klesla na 13 %, čo je pre „televízneho matadora“ alarmujúce.

A aby toho nebolo málo – prvýkrát v histórii jej dokáže konkurovať aj reprízový program Jojky. Staršie epizódy Inkognita či kriminálka Polda dnes berú Farmárke divákov, čo by ešte pred rokom vyzeralo ako sci-fi.


Markíza priznala, že sa časy menia

Televízia už viac neskrýva, že éra Farmy na obrazovkách sa blíži ku koncu. Ale vysvetlenie, ktoré ponúka, je zaujímavé. Problém podľa nej nie je v samotnej šou, ale v správaní divákov.

„Celosvetový trend dorazil naplno aj na Slovensko – diváci reality šou čoraz viac uprednostňujú streaming pred klasickým lineárnym vysielaním,“ oznámila Markíza vo svojom stanovisku.

Inými slovami – Farma nezmizla, iba sa presťahovala na internet.


Hviezda na Voyo

A tam, zdá sa, prežíva svoju druhú mladosť. Podľa oficiálnych údajov sa Farma 17 stala najúspešnejším programom v histórii platformy Voyo.

  • Do 30 dní od premiéry si ju pustilo takmer 50 % všetkých predplatiteľov.
  • Oproti vlaňajšku sleduje Farmu na Voyo o 21 % viac ľudí.
  • V porovnaní s rokom 2023 ide dokonca o takmer dvojnásobný nárast sledovanosti.

Farma sa stala aj rekordným lákadlom na nových predplatiteľov – práve vďaka nej pribudlo na Voyo najviac nových fanúšikov. Hneď za ňou nasleduje Love Island.


Televízna klasika alebo streamová budúcnosť?

Je teda jasné, že Farma už nie je televíznym fenoménom, akým bývala. Diváci ju však neopustili – iba zmenili miesto, kde ju sledujú. A Markíza si tento trend zrejme osvojí aj do budúcnosti.

Otázka však zostáva: znamená to definitívny koniec jednej televíznej éry, alebo iba začiatok novej kapitoly na internete?

OZNAČENÉ:
Zdieľať tento článok